måndag 8 oktober 2012

Varför Bakamera?

Ja, allt började med att jag kände för att baka när jag hade tråkigt.
MEN!!! Vad skulle jag baka?

För några år sedan köpte jag en verktygslåda från www.kakburken.se, ni vet en sån där med en massa tyllar, spritspåsar, icing färger och massa massa annat. När den väl kom hem var jag överlycklig och ville inget annat än att sätta igång och baka och dekorera. Men det blev inte riktigt som det var planerat och jag la lådan på hyllan.

Jag har tagit fram lådan lite då och då när det har varit kalas och sånt, men inte mycket mer än det.
Men julen 2011 fick jag en matberedare av min älskade mor. Vilket gjorde att det blev lite roligare att både laga mat och baka. Så den användes till lite av varje, pannkakssmet, vispa grädde, göra smoothies osv osv.

Och så för några veckor sedan så fick jag som sagt för mig att jag skulle baka. Jag hade fått en önskan från pojkvännen att han ville ha Mockarutor. Så det blev det.
Tyvärr så har jag ju inte sparat det recept som jag använde mig av, men sök på www.recept.nu , eller www.matklubben.se .

Men min tanke med den här bloggen är att jag ska visa hur det ser ut när jag bakar, prova nya recept, tipsa om favoriter, barnbakning osv osv, möjligheterna är oändliga. Men Ni som läsare ska också få vara med och delta. Tipsa om vad ni har testat och dela era recept, kanske någon dagens Delicious eller (har inte kommit på något bra ord för mindre gott/äckligt, men kom med förslag och det måste inte vara Delicious utan kan vara ett annat ord för gott/himelskt eller liknande.)

Och sen funderar jag väl på att ha några små tävlingar där man kanske kan vinna (måste kontakta vederbörande företag först) nått lite kul från någon sida som t ex. www.kakburken.se

Och jag ska försöka att uppdatera så mycket jag bara kan.

Säger hej så länge (ska försöka komma på en kul slogan också hihi)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar